Loimaalle ”eksymistä” tavoitellaan jokakesäiseksi jutuksi

0
Lost in Loimaan logoihin ei ole voinut olla törmäämättä, mikäli torilla on asioinut. Torikulman kiinteistön liiketilan ikkunoita koristavat kampanjan sloganit. KALLE RAJALA

LOIMAA Lauantain torihulinasta kantaa tänä vuonna vastuun Musahuvilan Jos sul lysti on -hyvinvointitapahtuma.

Edellisten vuosien Rompeloimaa ja keskustatapahtuma jäävät tänä vuonna pois ja Loimaan Kauppala -yhdistys huolehtii tällä kertaa yleisesti alueen tapahtumavastuusta.

Musahuvilan lisäksi torilla nähdään ainakin Loimaan Rotaryklubi ja Hurrikaani/Jankko lentopallo.

Keskustan katuja ei tänä vuonna suljeta, mutta jo perinteeksi muodostunut ilmainen bussikuljetus kiertää non-stoppina ”Tokmannilta torille”. Bussin kulut katetaan Lost in Loimaa -kampanjan piiristä yhteistyöyritysten tuella.

– Lost in Loimaa -kampanjan avulla on luotu yhteisnäkyvyyttä koko kesän ajan. Aktiivisina toimijoina kampanjassa ovat Kauppala yhdistys ja Loimaan Yrittäjät ry. Loimaan kaupunki toimii yhteistyökumppanina. Kauppala on taustalla vastuussa, mutta mukana on paljon yrityksiä, jotka eivät kuulu Kauppala-yhdistykseen, Loimaan kauppa ja palvelut ry:n puheenjohtaja Leena-Maija Pärssinen kertoo.

– Bussissa mainostetaan Lost in Loimaata yleisesti ja sille on omat sponsorinsa kampanjan yritysten joukossa.

”Pakollinen kiertotie” -bussi kiertää kello 9–14. Lähtö- ja paluupaikka on Tokmannin pihalla ja pysäkkejä on Aleksis Kiven kadun marketeilla, Vesikoskenkadulla torin nurkalla, Turuntiellä ja Väinämöisenkadulla puiston laidalla.

– Keskustan liikkeet ovat rompetunnelmissa ja Lost in Loimaan verkkosivuille kerätään mahdollisimman paljon tietoa päivän tarjouksista. Toivottavasti ihmiset käyttävät ilmaista bussia ja pysähtyvät myös torilla, Pärssinen toivoo.

Viime vuonna Kauppalabussi kiersi myös maatalousmuseo Saran pihalla, mutta pääosa Kone-Sarkaan matkanneista olivat liikkeellä omalla autolla.

– Mennään tiiviimmällä reitillä ja pienemmällä bussimäärällä tänä vuonna. Sehän on vain hyvä, jos bussi on lauantaina ahkerassa käytössä.

Lost in Loimaan tapahtumat jatkuvat syyskuun puoliväliin asti. ”Kaupungin kokoinen ostoskeskus” on näkynyt kesän aikana vahvasti tapahtumissa ja yhteiskampanjalle suunnitellaan jatkoa tulevaisuuteenkin.

– Meillä on ollut paljon ohjelmaa läpi kesän ja aika paljon tehty sellaista, mitä Loimaalla ei olla aikaisemmin tehty. Yritykset ovat olleet hyvin mukana ja ideoita Lost in Loimaan tulevista tapahtumista on paljon.

– Toiveissa on, että Lost in Loimaasta tehdään ihan jokakesäinen juttu.

JÄTÄ VASTAUS

Kirjoita kommenttisi!
Kirjoita nimesi tähän